System Wsparcia Sprzedaży służy do wymiany informacji o ofertach pozyskanych od dostawców, pomiędzy rozproszonymi oddziałami firmy. Rozwiązanie to, zbudowane w oparciu o Platformę Integracyjną PBC.ERP, wdrożone zostało w Grupie Kapitałowej HBH (należą do niej m. in. spółki BIMs Plus Sp. z o. o., Hydrosolar Sp. z o. o. i HTI BP Sp. z o. o.).
Zrealizowane przez nas oprogramowanie zostało oddane do użytku w czerwcu 2012r.

Zawartość
Grupa kapitałowa HBH posiada na terenie Polski sieć kilkudziesięciu oddziałów, jej oferta obejmuje kilkadziesiąt tysięcy produktów dostarczanych przez kilkuset dostawców. Korporacja posiada rozbudowany system ERP, w którym m. in. trzymane są dane dotyczące katalogu produktów, jak również informacje o cenach zakupowych pochodzące z zaksięgowanych faktur.
Istniejące rozwiązanie ma jednak parę ograniczeń:
- istniejący system ERP jest bardzo rozbudowany, a co za tym idzie skomplikowany, w związku z czym uzyskanie potrzebnych danych nie jest proste,
- istniejący system ERP przechowuje newralgiczne dane, w związku z tym dostęp do niego mają tylko wybrani użytkownicy,
- istniejący system ERP napisany jest w technologii "okienkowej", w związku z czym nie jest dostępny na urządzeniach mobilnych, z którymi pracują handlowcy "w terenie",
- istniejący system ERP przechowuje dane o cenach pobrane jedynie na podstawie już zawartych i zaksięgowanych transakcji - ponieważ od momentu zawarcia transakcji do czasu jej zaksięgowania w systemie może minąć nawet kilka miesięcy, dane o cenach ofertowych bardzo często są nieaktualne.
W konsekwencji wspomnianych ograniczeń, poszczególne oddziały nie miały dostępu do informacji o najaktualniejszych i najniższych cenach, przez co dochodziło do sytuacji, kiedy oferty na te same produkty, dostarczane przez tych samych dostawców, różniły się cenami w zależności od oddziału firmy, który je przygotowywał.

W odpowiedzi na opisane wyżej problemy, nasza firma zaproponowała rozwiązanie oparte o Platformę Integracyjną PBC.ERP. Podstawowe cechy rozwiązania to:
- aplikacja w pełni zintegrowana z istniejącym systemem ERP w zakresie katalogu produktów - brak konieczności utrzymywania osobnej bazy danych,
- system webowy działający w oparciu o przeglądarkę internetową, możliwy do uruchomienia na każdym urządzeniu z dostępem do internetu,
- ze względu na możliwości konfiguracji uprawnień, jak również ograniczony jedynie do katalogu produktów zakres przechowywanych danych, system pozwala na dostęp bezpośrednio zainteresowanych osób, czyli np. handlowców prowadzących rozmowy w siedzibie klienta,
- system pozwalający na bezpośrednie wprowadzanie danych ofertowych, przetwarzanych w czasie rzeczywistym i umożliwiający natychmiastowy dostęp do informacji o najnowszej i najniższej ofercie na dany produkt, wraz z pełną historią wcześniejszych ofert.
- pełna integracja z istniejącym systemem ERP w zakresie synchronizacji katalogu produktów, z zachowaniem hierarchii grup produktowych i asortymentowych,
- możliwość wprowadzania informacji o ofertach w zakresie: daty, ceny, jednostki miary, ilości, rabatu, transportu, producenta/dostawcy,
- raport prezentujący oferty najnowsze i z najniższą ceną,
- struktura danych zoptymalizowana pod kątem natychmiastowego dostępu do informacji,
- architektura uwzględniająca skalowalność systemu (możliwość włączenia do systemu użytkowników z kolejnych spółek należących do grupy kapitałowej), jak również dalsze jego rozszerzenie i rozbudowę o nowe moduły (np. elektroniczny obieg dokumentów),
- system webowy, wykonany w technologii ASP.NET MVC 3, baza danych Microsoft SQL, dostęp dla klientów przez przeglądarkę internetową.
