System Obsługi BOK operatora sieci kablowej służy do zarządzania bazą abonentów, lokalizacji i usług, umożliwiający rejestrowanie i obsługę zgłoszeń serwisowych. Rozwiązanie to jest zbudowane w oparciu o Platformę Integracyjną PBC.ERP i komunikuje się z zewnętrznymi systemami operatora do zarządzania urządzeniami telekomunikacyjnymi.
Zrealizowane przez nas oprogramowanie zostało wdrożone w firmie Teskom - dostawcy usług internetowych i telewizji kablowej we wrześniu 2011.

Największą zaletą systemu PBC.ERP jest to, że został on wykonany i skonfigurowany całkowicie zgodnie z naszymi wymaganiami i specyfiką naszej działalności. System udostępnia nam wszystko co potrzebujemy: magazyn zasobów, obsługę zgłoszeń serwisowych, zestaw raportów i oczywiście bazę lokalizacji, abonentów i usług – wszystko zintegrowane, a dodatkowo komunikujące się naszymi dodatkowymi systemami, które wykorzystujemy do zarządzania urządzeniami telekomunikacyjnymi.
Jan Strojek, Właściciel
Pełny tekst referencji dostępny jest w sekcji plików do pobrania.
Zawartość
Firma Teskom dostarcza usługi internetowe i telewizję kablową na terenie Tarnobrzega oraz okolic, utrzymując tysiące aktywnych usług abonenckich. Do zarządzania bazami abonentów, lokalizacji i usług wykorzystywany był dedykowany system napisany w technologii DOS. Wraz z rozwojem firmy - wzrostem liczby abonentów, wprowadzaniem nowych usług do oferty - pojawiła się konieczność, aby zarządzanie firmą oprzeć o nowocześniejszy system ERP.
Ograniczenia "starego" systemu DOS:
- brak możliwości rozwoju i dostosowania do rozszerzającej się oferty,
- ubogie możliwości raportowania i analizy danych,
- brak możliwości pracy sieciowej wielu użytkowników,
- niski poziom bezpieczeństwa ze względu na brak zabezpieczeń przechowywanych danych (plikowa baza) oraz odpowiednich mechanizmów autoryzacji użytkowników,
- spadająca wydajność wraz ze wzrostem ilości obsługiwanych danych.

W odpowiedzi na opisane wyżej problemy, nasza firma zaproponowała rozwiązanie oparte o Platformę Integracyjną PBC.ERP. Podstawowe cechy rozwiązania to:
- system oferujący bogate opcje konfiguracyjne: możliwość definiowania nowych typów usług i budowania pakietów ofertowych (m. in. określenie obszaru i terminu dostępności), możliwość definiowania nowych typów zasobów wraz z atrybutami (np. Modem ONT z atrybutami Typ, MAC i Serial), słowniki wartości,
- rozbudowane raporty analityczne z możliwością eksportu danych do najbardziej popularnych formatów plików (XLS, CSV i PDF),
- baza zleceń serwisowych z możliwością planowania terminu i osoby/zespołu realizującego, dodawania notatek i komentarzy a także rejestrowania materiałów zużytych do realizacji,
- automatyzacja operacji (np. realizacja zgłoszenia odłączenia usługi automatycznie zmienia jej status oraz zwalnia powiązane zasoby w magazynie),
- nowoczesny interfejs użytkownika, zapewniający wygodę i szybkość dostępu do najistotniejszych informacji dzięki pełnej kontekstowości (bez konieczności przechodzenia do osobnych ekranów system udostępnia wszystkie powiązane dane),
- możliwość integracji z zewnętrznymi systemami zarządzania usługami na poziomie sieci (np. automatyczne przesyłanie danych konfiguracyjnych do systemu DHCP po zrealizowaniu zgłoszenia serwisowego aktywacji lub zawieszenia usługi),
- rozbudowany magazyn zasobów zapewniający pełną kontrolę nad dostępnymi, przypisanymi bądź wycofanymi zasobami takimi jak modemy czy adresy IP. W każdej chwili istnieje możliwość sprawdzenia historii przypisań zasobu do abonenta, lokalizacji czy usługi,
- architektura klient-serwer, umożliwiająca dostęp poprzez sieć z komputerów i urządzeń mobilnych,
- wysoki poziom bezpieczeństwa dzięki szyfrowaniu przesyłanych danych, mechanizmom autoryzacji użytkowników i zastosowaniu nowoczesnej, zabezpieczonej bazy danych.

- rozbudowany moduł CRM "Obsługa Abonenta", udostępniający kartoteki abonentów, lokalizacji oraz usług (umów),
- obsługa zgłoszeń serwisowych z kalendarzem umożliwiającym układanie harmonogramów pracy zespołów realizujących zgłoszenia,
- magazyn zasobów (np. adresów IP, modemów),
- raporty prezentujące statystyki realizowanych zgłoszeń, wykorzystania zasobów oraz zakontraktowanych usług,
- zaawansowana konfiguracja oferowanych usług i pakietów ofertowych,
- bogate opcje konfiguracyjne oparte o słowniki (m. in. słownik miejscowości, ulic, operatorów, materiałów),
- integracja z zewnętrznymi systemami zarządzania urządzeniami sieciowymi,
- integracja z zewnętrznym systemem DHCP (możliwość automatycznego wygenerowania pliku konfiguracyjnego),
- architektura uwzględniająca możliwość dalszego rozszerzania o nowe funkcjonalności (np. elektroniczny obieg dokumentów),
- system webowy, wykonany w technologii ASP.NET MVC 3, baza danych Microsoft SQL, dostęp dla klientów przez przeglądarkę internetową.